På rätt sida boxen

Äntligen äntligen äntligen har jag börjat ta mig över boxarna till rätt sida lokalen. Den sidan där passen hålls. Åh vad det gör mig lycklig. Jag kan inte beskriva känslan, den måste upplevas, men när man har tolv personer omkring sig som man tycker så otroligt mycket om som svettas, skrattar och överträffar sig själva kan man inte bli annat än lycklig. Att dessutom ha världens bästa Coach Chrille där som peppar och stöttar när det är segt och som håller en på jorden när man får hybris är bara guld.
 
Jag har tre tuffa månader bakom mig. En skada som hållt mig tillbaka och gjort att jag inte kunnat uppleva den där känslan på så länge. Inte konstigt att man blir deppig. Men för första gången på länge ser jag ett litet ljus. Jag hoppas hoppas hoppas bara att min kära axel vill fortsätta samarbeta trots att jag sakta sakta ökar belastningen.
 
Idag var det ett mysigt team-pass som jag körde tillsammans med T. Hon var awesome och jag gjorde mitt bästa. Först fyra set across med tre reps av barbell row på 30 kilo. Sen bjöds det på metconen »Black & Blue«. I go, you go i 5 varv med 10 power cleans och 10 burpees. RX var satt på 40 kilo för ladies idag, jag lallade runt med en 15 kilos-stång och gjorde hang power cleans. #backtobasic. Sen gjorde jag dessutom bara halva burpees, kan fortfarande inte göra armhävningar så hoppade den biten av övningen. Men kul hade vi, älskar känslan av att kämpa för någon annan. Woop!
 
Härliga underbara fantastiska människor. ♥
 
0 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: Back to basic, CrossFit, CrossFit Göta, Mot tyngre vikter, Sizelycklig