My dark place

Senaste veckan har jag känt mig otroligt energilös. Trött och hängig. Jag har ätit dåligt av någon anledning så det kanske inte är så kontigt att jag inte orkat göra något. Inte tränat på tre dagar och var egentligen inte särskillt sugen idag heller. Men med fina namn listan över passets deltagare så tog jag tag i mig själv och gick dit.
 
Och ni vet det slår aldrig fel, dom dagarna ger oftast dom bästa träningspassen.
 
Jag lyckades få tunga ettor – upp till tangerat PB – i marklyft att kännas lätta. Sen tog jag mig igenom »Alien«*, som är illa nog en gång, två gånger – »Double Alien«**. Jag hade räknat med att min brist på energi skulle få mig att spy men istället lyckades jag ta mig till den berömda dark place. Stället där man pressar sig förbi sin bekvämlighetszoon och bara kör all in. Det var länge sen jag var där. Men med löpning och bupees i samma WOD är det nästan svårt att låta bli om man vill bli klar någon gång.
 
Att sen dessutom köra ett pass, väldigt nära RX och helt utan smärta i varken axel eller ben, för första gånger på väldigt väldigt länge är helt fantastiskt. Nu tar jag med mig den där positiva känslan och pausar träningen lite. För även om jag inte har ont, så känner jag mig lite sliten. Kroppen behöver lite peace. 
 
*Alien = For time:
250 meter rodd
15 kettle bell svingar 16 kilo
25 burpees
15 kettle bell svingar
250 meter rodd
 
**Double Alien = For time:
250 meter rodd
15 kettle bell svingar 16 kilo
25 burpees
15 kettle bell svingar
250 meter rodd
 
5 minuter vila
 
200 meter rodd
15 kettle bell svingar 16 kilo
25 burpees
15 kettle bell svingar
200 meter rodd
 
9 kommentarer publicerat i Träning
Taggar: Alien, CrossFit, CrossFit Göta, Crossfit Alien
#1 - - snie.blogg.se:

heja dig! håller med. de trötta dagarna är oftast då man får till bäst pass?? konstigt! =)

#2 - - bookofems.blogg.se:

det är konstigt att de dagarna alltid blir de bästa :D

#3 - - Emma Engström:

Åhh så grymt! :D

#4 - - Carina:

Alltid skönt att träna!! :)

#5 - - Karin FitnessochHälsa :

Vilken insats! Grymt!
Hopas endorfinerna och den positiva känslan gör dig gott även efter passet!

#6 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Bra jobbat!! Man känner sig liksom EXTRA bra efter sådana pass, när det varit lite motigt att ta sig dit. Heja!

Svar: Ja precis så. Haha. TACK! :D
Sofia

#7 - - MADDISENJ.SE:

Trist när man känner sig orkeslös men grymt jobbat med träningen!

#8 - - GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Jag har också varit så himla seg senaste veckan. GRYM du är som tog dig iväg och fick till ett sånt bra pass :)

Sv: Ja, det är väl så :) Får passa på medan sommaren är här :)

#9 - - Skogsraah ☾:

Härligt värre :)