Drömmen om ett torp

Sen ett tag tillbaka har jag börjat drömma om den perfekta sommarstugan. Ett litet torp som jag kan rymma till och sakta men säkert förvandla till mitt paradis. Bevara det gamla och blanda in nytt. Odla kryddor och grönsaker som man kan plocka och slänga direkt i maten. Maten som lagas i ett stort och ljust kök. Det perfekta stället att fira midsommar på och där man skapar traditioner av kräfskivor och sommarfester. Ni fattar? En sån där typisk svensk sommardröm med rödmålad fasad med vita knutar och där färska ängsblommor doftar magi och tvätten hänger ute och torkar. Självklart skiner dessutom solen där jämt.
 
Hallå Hemnet, vi kommer ses ofta till jag hittar det jag söker.
 
Bilder från Pinterest.
0 kommentarer publicerat i Tankar
Taggar: Hemnet, Sommardröm, Sommarstuga, Sverige, Torp