Greece. Samos. Paradise.

Semestern närmade sig med stormsteg samtidigt som solen lös med sin frånvaro. En resa för värme och avkoppling hade inte kunnat komma lägligare. Jag hann knappt inse att jag hade semester fören jag satt på planet på väg till Grekland.
 
Och vilket ställe vi hamnade på. Helt magiskt vackert med turkost vatten, berg och grönska. Även hotellet var top notch med ett läge en bit upp i bergen med utsikt över havet och den lilla byn. Vi visste inte så mycket om Samos, men det visade sig att vi hade väldig tur som lyckades hamna på den norra sidan av ön, i Krokkari. Stämningen var så avslappnad och den här turistexplosionen som jag inte alls uppskattade när jag var på Kreta för många år sen, fanns inte här. Det var fortfarande genuint utan inkastare och svenska menyer.
 
Nu är jag hemma med en rofylld känsla och fräknar på näsan, redo för att njuta av resten av semestern vare sig solen skiner eller inte.
 
 
11 kommentarer publicerat i Resor
Taggar: Grekland, Krokkari, Samos, Semester
#1 - - Mari:

Vad fint ni haft det :)

#2 - - Johanna Svensson:

vad fint där! :)

#3 - - Hanna Karlsson:

Vilken härlig resa ni haft!

#4 - - Träningsblogga - Ida:

Åh så härligt det ser ut...
Var nära att boka en sista-minuten till Samos häromdagen, men ångrade mig i sista minuten. Det kan jag nog ångra lite när jag ser dessa bilder och hör regnet piska mot fönstret!

Svar: Ja, vi bokade ingen sista minuten men bokade bara två veckor innan vi åkte. Sjukt nöjd med det nu kan jag säga.
Sofia

#5 - - snie.blogg.se:

wow vad underbart!!! precis vad jag med hade behövt!

#6 - - Sofiawise:

Vad härligt...Har en riktig Greklandslängtan!

#7 - - inredningsinsp:

åh vad härligt!! längtar tills vi reser i aug

Svar: Härligt. Hoppas ni får det bra. :)
Sofia

#8 - - Karin O:

Javisst så är det här:)

Ser underbart ut!!

#9 - - Erica:

Så fina bilder! :) Ser riktigt härligt ut!

#10 - - Ida ツ:

Åker till Grekland snart också :D

#11 - - Karin FitnessochHälsa :

Vad härligt det ser ut! Vi bokade en Greklandsresa igår, men åker först i slutet av augusti. Älskar det landet!

Svar: Åh härligt. Bra gjort. :)
Sofia