Home sweet kitchen

I teorin känns det ganska lyxigt att äta alla måltider ute, där någon bara serverar det man vill ha. Men efter ett tag tycker jag det är ganska trist och jag saknar mitt kök och min egen matlagning. Jag brukar alltid komma hem med massa inspiration och speciella cravings. First out blev en tomat- och pesto-”pasta”. Snabbt och lätt med mängder av smak. Även om det ser lite mörkt och gojsigt ut, haha.
 
TOMAT- & PESTOSÅS MED ZUCCHINIPASTA 1 portion
1 stor zucchini – 2 schalottenlökar – 1 vitlöksklyfta – Olivolja – ½ deciliter krossade tomater – Färsta körsbärstomater – 1 rågad matsked pesto – ½ paket bacon – Pinjenötter – Parmesanost – Salt – Peppar
 
Häll olivolja i en kastrull – Hacka schalottenlökarna fint och fräs tillsammans med pressad vitlök i kastrullen – Häll i krossad tomat – Salta och peppra och låt stå och puttra en stund – Dela tomaterna på mitten och blanda ner – Skär zucchinin till tunn spagetti (eller använd en grönsaksstrimlare om du har en sådan) – Lägg i saltat vatten och koka upp – Stek baconen – Blanda ner zucchinin och baconen med tomat- och pestosåsen – Rosta pinjenötterna i en torr panna – Servera med pinjenötter på toppen och riven parmesan.
 
8 kommentarer publicerat i Mat
Taggar: Pesto, Tomat, Zucchinipasta
#1 - - Johanna Svensson:

ser ju gott ut! :)

#2 - - Marja - Baka Sockerfritt:

Vilken härlig maträtt! Tror den skulle passa mig utmärkt.

#3 - - Karin O:

Ser supergott ut!

#4 - - MADDISENJ.SE:

En vecka med sol?! Var har du befunnit dig? ;) här har det var nån enstaka dag med sol men mest regn

Svar: Haha jag har varit i Grekland en vecka. ;)
Sofia

#5 - - thaipinnen:

mums!

#6 - - bookofems.blogg.se:

mumms!! :D

#7 - - Karin FitnessochHälsa :

Underbar mat. Helt i min smak!
Efter en vecka med restaurangmat brukar jag bara som du; jg längtar efter att få laga min egna mat!

#8 - - MADDISENJ.SE:

Haha misstänkte att du varit utomlands, tror inte att det varit AOL en vecka på många ställen i Sverige denna sommar ;)