Busy doin nothin

WLCn har dragit igång. Första livsstils-utmaningen har presenterats och den specifika work outen har genomförts. En dag i taget. En vecka i taget. Folk som gjort utmaningen förut påstår att hela livet ska falla på plats och allt blir rosa moln efter 56 dagar. Inte för att jag har så höga förväntningar, men jag tänker mig att kommer vara sådär där annoyingly happy om åtta veckor. No pressure WLC, no pressure.
 
Dag ett gav mig full pott. 13 poäng, trots middag på restaurang och 30-års fest på kvällen. Jag drack mitt vatten, åt mina kosttillskott, tränade*, stretchade, åt det jag skulle, reflekterade över min dag och mediterade. Japp, sant. Jag mediterade i tio minuter. Det är veckans livsstilsutmaning. Så tio minuter om dagen är jag alltså busy doing noting. Det ska tydligen vara nyttigt för mig.
 
*Träningen var jobbig. Passet som Headcoach vill mäta våra framsteg med var förjäkla jobbigt. Jobbigt på så sätt att det inte ens var roligt. Dessutom kunde jag inte göra den så som jag skulle eftersom benen bråkade och jag fick ro istället för att springa och hoppa små små single unders. Crap.
 
Metcon #1 – Time cap 3 minuter
400 meter löpning (rodd)
 
Metcon #2 – 3 varv, 45 sekunder on 15 sekunder off
Max reps air squats
Max reps hand release burpees
Max reps toes to bar
Max reps double unders (single unders delat i tre)
Max reps push press 25 kilo
 
Score totala reps från metcon 1 plus metcon 2.
#1 - - Felicia Karlström:

Så jäkla kul att ni tar gruppbilder alltså! :) Wow, vilken utmaning det där såg ut att vara! :) Kram!

Svar: Haha ja, bilderna är obligatoriska efter varje pass. ;)
Sofia

#2 - - Skogsraah ☾:

Härligt :D

#3 - - MATILDA ROSQVIST:

Vad härligt :D vi har också WLC här där jag bor :)

Svar: Ah, kul! Ja WLC är ju ett amerikansk koncept, så gissar att det finns lite överallt. :)
Sofia

#4 - - Moa:

Jag måste verkligen komma igång med träningen nu känner jag :)

#5 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Måste börja träna i grupp, ser så himla kul ut...!!

#6 - - MADDISENJ.SE:

Härligt tjejen