Saturday fun

Älskar att jag kommit in i det här med att köra lördags-passen igen. Det är dom jobbigast, galnaste och framförallt roligaste passen på hela veckan. Och alltid i team. Det gör allt så mycket bättre, man gör det liksom inte bara för sin egen skull längre och klarar alltid så mycket mer. 
 
Denna lördag teamade jag med bästa Katta. Work outen* var brutalt jobbig och jag lovar att jag definitvt inte tagit mig igenom den utan henne. Jag dog någonstans vid burpeesarna och ville bara gå hem. Men med Kattas pepp så hittade jag krafter jag egentligen inte hade och plötsligt var vi klara. Och vi klarade vårt mål, att ta oss igenom ett helt varv innan time capen på 30 minuter pep. Älskar dessutom hur vi ibland ska göra så knasiga grejer, som på sätt och vis kräver sin egna tolkning, det kan bli riktigt roligt. Haha.
 
 
*Metcon – 30 minuter AMRAP (as many rounds as possible):
500 meter löpning – båda springer 
50 barbell push press 25 kilo – polaren vilar med en kettlebell i rack 16 kilo 
25 synkade deck squat jumps high five 
100 synkade single under i ett hopprep
25 benlyft där man ligger på ryggen på sin polare som står framåtlutad (se film)
50 thrusters 25 kilo – polaren vilar med en kettlebell i rack 16 kilo 
25 synkade laterala burpees over bar
100 meter utfallsteg med kettlebell – en i taget med fria byten 
25 hängande benlyft över polare som står eller sitter på knä framför 
50 hang power clean till shoulders to over head 25 kilo –  polaren vilar med en kettlebell i rack 16 kilo
 
#1 - - Felicia Karlström:

Jäklar vilket pass! :D Vad grymma ni är! :) Och vilken imponerande video där! Gah! Kram på dig!

#2 - - Cassandra:

Härligt!

#3 - - Nora Bååth:

Grymt bra tjejen :D

#4 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Låter så himla bra! Och sen känner man sig alltid lite duktigare när man tränar på en lördag än på en vanlig vardag ;) Tycker iaf jag.. Haha!

#5 - - Clara:

Så positivt och bra det låter!

#6 - - Karin FitnessochHälsa:

Vilket mastodontpass! Snygg att ni klarade det på 30 minuter!