The head-battle

När jag såg vad onsdags-passet skulle innehålla ville jag typ börja gråta. I princip bara grejer jag inte kan göra. Eller borde göra, eller kanske mest som jag vanligtvis får ont av att göra. Men med mindset på att jag skulle träna vilket som, så var det bara att borra ner huvudet och gå dit som vanligt.
 
När jag stod där och passet skulle dra igång så bråkade min hjärna igen. Det är så svårt att intala sig själv att göra något som man vanligtvis får ont av. Men när jag inte har ont just nu så har jag egentligen inte någon anledning att byta ut övningen. Förutom snatchen då, den kan jag fortfarande inte göra. Men till slut blev resultatet av detta passet ganska galet.
 
Jag bytte ut snatch och over head squat mot clean och front squat, räknade fel på stången och lyckades lyfta 90% av mitt max. Det är långt över vikterna jag lallat runt med länge nu och inte långt ifrån mina gamla vikter. Och detta gjorde jag helt utan att få ont i axeln. Jag trodde det låg 52 kilo på stången och var liksom nöjd med det. Insåg att jag hade en 20-stång istället för en 15-stång och woops så var det 57 kilo.
 
Mitt i denna förvirring skulle jag räkna om för att köra metcon. Även här byta ut snatch mot clean. Efter Coach Chrilles råd körde jag »tunga« cleans med några färre reps. Bara det att när jag sen mitt i skulle börja göra front squats så låg det ju 40 kilo på stången, dagens RX-vikt. Chrille flinade lite lömskt när jag konstaterade det och sa att det bara var att köra. Yeah yeah. På köpet sprang jag dessutom 1,6 kilometer totalt och hoppade nästan 150 double unders. Heja kroppen!
 
Alla på lådan. Jag orkade inte ta mig upp, jag var lika trött som jag ser ut.
 
Metcon 1 8 minuter att etablera max vikt:
1 power clean + 2 front squats (egentligen 1 power snatch + 2 over head squats)
 
Vila 2 minuter
 
Metcon 2 – 20 minuter AMRAP (As many rounds as possible)
400 meter löpning
10 power cleans 40 kilo
400 meter löpning
30 jumping pull ups
400 meter löpning
15 Front squat 40 kilo
 
Vila 5 minuter
 
Metcon 3For time, 5 minuter time cap
150 double unders
30 meter hand stand walk/60 meter bear walk
25/25 pistol squats
 
#1 - - Anna:

men du bra kämpat! :)

#2 - - GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Vilket härligt gäng! :D

Ja, verkligen! :D

#3 - - Felicia Karlström:

Ni verkar vara ett sånt härligt gäng! :D Grymma!!!

#4 - - Thea:

Låter superjobbigt och superkul!

#5 - - linah:

fin blogg:D!

#6 - - Danielle:

Åh vad härligt att det går framåt med axeln! Heja heja!