Smakexplosion

Innan vi åkte tillbaka till Göteborg, efter vår trip till Skagen, stannade vi i Fredrikshamn för att äta middag. Vår lunch hade varit sådär, så nu gjorde vi vår research och hittade ett ställe som hade bra recensioner. 2takt Café & Brasseri. Det låg på gågatan, bra och nära till hamnen där vi skulle hoppa på båten. Lokalen var typiskt modern och mysig.
 
När vi läste menyn steg våra förhoppningar på att vi skulle få äta god mat – allt lät gott. Till slut gjorde vi våra val, alla olika, och vi blev inte besvikna. Therese åt oxfilé, Emma valde kalv och jag tog rödtunga. Redan när det varma brödet dök upp på borde var vi i extas med det slutade inte där. Alla smaker och texturer i maten. Jag som älskar fisk i vanliga fall blev helt kär. Rödtunga med krutonger och (gissningsvis) potatispuré, bräserad fänkål, äpple och citronsallad med färskpotatis, skummad vitvinssås och rom.
 
Vi satt och diskuterade att det var värt att ta båten över bara för att äta på den här restaurangen igen. Så gott var det. Och billigt för att vara den kvalitén på mat. Min fiskrätt kostade 195 danska kronor (typ 245 svenska). Mm så helt enkelt, är ni i Fredrikshamn någon gång, gå hit. Bara gör det.
 
17 kommentarer publicerat i Mat
Taggar: 2takt Café & Brasseri, Danmark, Fredrikshamn, Restaurant Fredrikshavn
#1 - - linah:

åh så gottt:D!

#2 - - Johanna Svensson:

Trevligt, maten ser god ut :)

#3 - - Vanessa andersson:

mums :D

#4 - - Johanna Svensson:

hoppas du år en fin dag :)

#5 - - Emma Engström:

Kul att det var bra så att ni inte blev besvikna! :)

#6 - - Caroline:

Lät hur gott som helst! :D

#7 - - snie.blogg.se:

ser supergott ut!! haha så klockrent att de fotade dig när du fotade maten! det är ju så där är ;D

Svar: Det är ännu roligare med paret i bakgrunden som undrar vad tusan vi håller på med, jag var ju inte den enda som fotade min mat. haha.
Sofia

#8 - - thaipinnen:

sv; jojo det vet jag med, men nu är det så att jag är otränad haha =) Men det ser jag till att ändra nu ;)

#9 - - Felicia Karlström:

Mmm mums! :) Hoppas du får en fin lördag! Kram!

#10 - - bookofems.blogg.se:

hoppas du får en fin helg! :D

#11 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Det ser väldigt gott ut!

#12 - - Malin Hyving:

Men mums!

#13 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Såg riktigt härligt ut :)

#14 - - MATILDA ROSQVIST:

Så gott :D

#15 - - thaipinnen:

gott det sg ut att vara!

#16 - - sara:

God mat!! :D

#17 - - Clara:

Ser verkligen gott ut!