Monthly backfire

Ni vet när man vaknar på morgonen och det känns som att hela världen gått under. Det har den oftast inte, det är bara den där veckan. Saker som vanligtvis får en på bra humör, gör en bara deppigare och man vill helst bara ligga kvar i sängen.
 
Idag var jag bokad på pass med clean and jerk som teknik. Clean som var övningen som pajade min axel. Jag var nervös men taggad för att äntligen göra min favoritövning igen. Men it backfired. Jag tog det lugnt och hade Coach Chrilles stöd. Det funkade med både squat clean, power clean och jerk med bara 15-stången. Jag la på tio kilo och fortsatt. Det funkade okej första repsen. Men sen började det kännas i axeln ändå. F*ck! Fick gå tillbaka till att göra hang squat cleans och skippa jerken. Gjorde några reps till, packade ihop och gick hem med tårar i ögonen.
 
Att något som vanligtvis gör mig så lycklig kan göra mig så frustrerad. För det är det det handlar om, frustration av att inte kunna göra det jag tycker om så mycket. Mitt fokus har liksom ändrats, från att kunna tävla i Crossfit till att ens kunna träna utan att ha ont. Och det är verkligen allt jag vill, att kunna träna utan smärta eller att behöva skala. Nu hoppas jag bara att den där lilla lilla värken jag känner i axeln nu, är borta i morgon.
 
Foto: Andreas Folkler
 
#1 - - Johanna Svensson:

Låter jobbigt!

#2 - - Felicia Karlström:

Vilket fokus det var i bilden där! Heja heja! :) Kram på dig och hoppas värken försvinner nu!

#3 - - Emelie:

Åh, förstår att det måste vara frustrerande!

#4 - - Karin FitnessochHälsa:

Usch vad segt! Jag känner igen mig eftersom jag har en skinka som smärtar periodvis. Så tråkigt när man vill träna och inte kan!

Hoppas att axeln blir bättre snart!

Svar: Tack snälla, det hoppas jag också. :)
Sofia